martedì, ottobre 24, 2006

brus og by

eg sidde og høre på p2. og det e ganske så unntaksvis på denna tidå av døgnet. vanligvis følge eg mitt ritual "å se dagsrevyen". men ikveld kom benjamin på besøk, og me har spist pizza og pasta. krydra med et par glass sprudlevann. og, nei - ikkje noge alkohyler - bare kullsyreholdig vann.

tenkte på dette eg snakka med kristin om på den flotte baren "legal". me delte på ein pose te og hadde kvert sitt glass med kokt vann. det med snakka om - va viktigheten av å se verkeligheten med andre typer briller..

..siden hu kristin e saftig og ihuga radikaler - så slengte eg fram et forslag på at bergen med et blei ei brusflaska.

sånn som eg skjønne det - så e bergen by litt som et glass med dau saft på et bord i ein hage ein sommarkveld. ei sånn saft med et par vepsebein eller vepseblader i sånt rødtblanda vann. hvis me hadde hatt noge brus i bergensflaskå - så vil eg tro at det konne komt et nytt verkstedsbasert kulturhus ala "hausmania" i oslo eller århus sitt "huset". det konne hendt at eldre bygninger rundt korskirkealmenningen hadde fått seg nogen hybelbokser i intens grønn - litt lysare tone enn den som dominere i vårens bergen. og som ein skjønne kontrast te dei mange gråtonane i høstens bergen.

nå e det biff filmfestival. sjohei!

Nessun commento: