lunedì, maggio 15, 2006

tømt

hei

eg har hatt et besøk i helgå. og det e litt rart det der. det å forholda seg te andre mennesker kreve energi. og nogen kreve ein aen mengde energi enn ka ein har. det e sjarmerandes, makes a mark kan du sei. når eg i tillegg sause på med ein kunstutstilling på kunstakademiet i bergen - itte besøket e sendt nordøve, då kan det passa med rolig musikk i platespelaren når beinå har tatt meg hjem.

denne ukå, det e mandag idag (for dei som ikkje e så himla støe i italiensk), og mandagen starta med skoleoppmøte 0745 sånn cirka, der henta eg powertools og sånn håndverktøy te å jobba med tre. denne ukå deltar vår klasse på den o store "bergen international wood festival".

det går veldigt fint. arbeidet går i skift mellom skisser, boring av hull te tauet som binde sammen lange trelekte-stykker, løfting og bæring, diskusjon, dugnad te avviklingå av selve arrangementet og saging av lengdene som vår skulptur/arkitektur-greia ska bestå av.

konseptet med denne greiå med lage, e at det ska sagast minst mulig og at disse ganske tynne, lange grantre-emnene ska utnyttast behandla egentlig bare med 3 hål gjennom til tauet. tauet feste mange tynne lekter/grantre-emner sammen som ska stå i ein slags labyrint eller hula. hvis nogen huske lillehammer-ol sin logo, så kan den minna om nordlyset, og vårt prosjekt. ska flekka ut nogen bilder te neste uka.

imårå ska me arrangera stor middag skråstrek grillings for 80-90 arkitektstudenter fra heile europa pluss indonesia. det kan ble stiligt, utfordrandes eller og innbringandes for klassekassen. men eg grue meg ganske så møje.
før va eg glae i å møta folk, men nå e eg møje mer tilbakeholden. people change liksom. det gjør jammen meg eg og.

Nessun commento: