sabato, dicembre 31, 2005

quart og kos

forleden kveld såg eg på "lydverket live" på nrk.
der videresendte dei et opptak gjort på sommarens "quart-festival" i byen kristiansand.

kem som sang e faktisk knekkandes likegyldig og uinteressant for ka eg vil skriva. men satt og såg på det gjorde eg. ein egen meining om kvalme kom te.
eg syns det e direkte kvalmt og se på vellykka norsk ungdom med "d-juice"-abonnement, "hairdesign"-frisyre, nokia "connecting people" mobiltelefon og så videre. men eg e jo per definisjon ein del av denne vellykka ungdommen. dog eg e kritisk!

det eg syns e kvalmt e denne festivalen som ikkje feire noge aent enn vår egen kvalmandes likegyldighet med ka som skjer utenfor rekkevidden av vår marlboro kondis. norsk språk e lite. norsk land e lite og jammen e norske byer små og.
og me e veldig små i hjernen og. veldig liten tiss har me alle og.

me tør jo ikkje bryta opp og for eksempel leita opp nyheter på egenhånd, stemma på et parti som ikkje stille lista i lokale bydels gymsal (still liste, få venner med!), me e ikkje kritiske. me drikke bare øl og veive med armane te melankolsk klonking på gitar fra ein av våre som jabbe og tralle om kjærlighetssorg. kor dølt e det?

me e ikkje kritiske. då vil eg definera min generasjon som småtissete idioter som ikkje tør eller vil engasjera seg.

me e feite.

2 commenti:

Anonimo ha detto...

godt nyttår, takk for det gamle, fin blogg!'

filosof-Sjur

Anonimo ha detto...

oy!
du må jo legge link til bloggen min!

"stines blogg" kan du kalle den, for navnet på bloggen er helt forferdelig. vet ikke hva jeg tenkte på da jeg stred til verket. jeg tror jeg enten var full eller nedkjølt, som vi så ofte er her nordpå.

men, igjen, harald, jeg liker å lese det du skriver. fine bilder tar du òg. go harry go!