martedì, agosto 08, 2006

london excerpts

..smilandes, tyggandes på ett stykke hamburger - fra mcdonalds warren street. eg står like ved euston cross og euston square. men eg står aller nærmast motorveien under meg, ved siden av meg og motorveien inne i øyrene mine. i auene mine e det billykter og røde to-etasjers busser. eg tenke meg å bruka innsidå av papp-eskå te mitt happy meal te å skriva avskjedsmelding te den greia nord-irske jentå på herberget. men eg gjorde ikkje det.

..trøtt, trøtt som bare juling. eg reise med buss 24 for tredje gong denne veldige nåttå. det e onsdag allerede og skole igjen selvfølgeligt. me ska bygga endå mer prototyper på ein sko som ska "..enhance body propulsion". det e tøft, og me e jo industridesignera in spe. men akkurat nå har eg nok med mitt flyttelass, min backpack og nogen pence og pund te bussbillett te camden.

..eg e ein som har grevligt goe samvittighet. har vert mange timer på teppegulvet på morwell street studios og tresløyden te skolen, ja - siden morgentimane har me laga prototype på prototype av ein eventuell sko eller sko-på-sko...videre. snakke om body propulsion du. meg, luis, alejandra, miguel og juan vandre oppøve tottenham court rd, på vei hjem te dei leide sengeplassene vores - der flyr ein mann og lande med sitt tryne på svart, regnblaut asfalt.. han fløy og han landa. nå blør an fra pannå, det pumpe blod ut fra et hål i pannå. han snakke ei dialekt og snøvlesnakke bare som veldigt berusa mennesker kan gjørast så. me må hjelpa han.

..meg, annika, michael, adam og sonja drikke serbisk dessertsprit. me sidde blant høge busker i dolphin square. og me hisse på oss besteborgerlige, strenge og spyttandes øyekontakter fra dei gråhåra som haste te sengs. dei går med stokk. og me e stokk galne. me ler og skrike av spriten som sonja har tatt me fra beograd.
så tar me masse bilder. så sove me litt. ..

..yeah!! yeah!!!.. where are you going? ..yeah. cool man. so, you´re a viking? capturing and pillaging kinda..? come with us. its closed here, we´re going to 333. yeah. i´ll join. what the heck. ..og eg vandre og strebe mine klubbe og danse -bein te ein nye klubb. og med et nytt selskap av nogen på min alder, dei snakke så saftige london-dialekt som eg egentligt ikkje klare å få te. men eg seie yeah. det får alle te. ..clubbing with tha locals liksom. nei, ingen negera. eg vettkje om eg tør det liksom. piff. alt eg har fra den nattå e bilder av trafikk, gåing, masse folk inne på klubbane, og godt kameratskap i londons nått. men dei va heilt fremmede. og ein ting vett eg. dei folkå komme opp heller i drømme enn i mareritt.

..mr patel og meg vandre te feil sykehus. me må vandra mer te det nya bygningsanlegget, det med så møje lys og så fine kvite vegger. university college of london hospital eller noge. saftigt hygienisk og klinisk verka det jaffal. dette e nogen nye linjer om karen som fløy øve asfalten et par sekund. han huske bare fallet, og jabbe og prate stadigt om det. han e indisk-britisk. det ser eg. mr patel meine han va ein veldigt goe pilot i royal airforce. men dei måtte dessverre sparka han, fordi han drakk alkohol før han sko i førerhuset på flyet. så han fekk ein release amount check eller onge sånt. masse penger. eg tror han har drukke dei opp for ei stund siå. eg huske såvidt postkoden hans begynte på "s". som i south. sykepleier-damå ber meg gå hjem. eg har gjort nok nå. han e deira ansvar. han fekk ein vask og sjekk av såret sitt i pannå. ja, det va bare et sår som blødde, hadde ein kul og såg dramatisk saftigt ud, sekundene itte asphalt arrival.

..litt sånn småredde e eg der eg går radige skritt nordvestøve te den høge bygningen centre point. har passert tøffe døgnåpne resepsjoner i holborn viaduct. den nattå gekk eg på ein time fra st pauls te camden.

Nessun commento: